Opetukset / Teachings


Flashes from Heaven / Välähdyksiä Taivaasta


Bookmark and Share


Haggai 2:7 Ja minä liikutan kaikki pakanakansat, ja kaikkien pakanakansojen kalleudet tulevat,ja minä täytän tämän temppelin kunnialla, sanoo Herra Sebaot.


Tämä Haggain kohdan kautta Herra alkoi puhua minulle siitä, mikä on esteenä siunausten vastaanottamiselle ja aloin tutkia Haggain kirjaa ensimmäisen luvun alusta.

Haggai oli Jumalan erityisesti nostama sanansaattaja rohkaisemaan papistoa ja kansaa, jotta he saisivat uuden ja tuoreen toivon temppelin rakentamiseen.

Haggain kirjassa hän nuhtelee ankarasti ihmisiä ”oman talonsa rakentamisesta” Jumalan huoneen sijaan. Kansan mielestä nyt ei ollut aika rakentaa Herran huonetta… Haggai kehottaa kansaa ottamaan vaarin teistään. Te kylvätte paljon, mutta saatte vähän. Te syötte, mutta ette tule ravituiksi. Te juotte, mutta jano ei sammu. Te vaatetatte itsenne, mutta ei tule lämmin. Ja palkkatyöläinen panee työpalkan reikäiseen kukkaroon (Haggai 1:6).

Juuri oman huoneen rakentamisen vuoksi, taivas pidättää kasteen ja maa pidättää satonsa (1:10).

Miksi me uskovat emme menesty?

Herran huone, Jumalan talo, seurakunnat, palvelutyöt, kärvistelevät taloudellisissa ongelmissa sekä aktiivisten vastuunkantajien puutteesta. Ihmiset eivät näe vaivaa Jumalan huoneen eteen ja syyksi Haggai mainitsee… koska ihmiset ovat itsekkäitä ja kokoavat vain itselleen (Haggai 1:9).

Jumalan huoneen laiminlyönti johtaa kirouksiin.

Haggai 1:10-11 Sentähden teiltä taivas pidättää kasteen ja pidättää satonsa. 11 Ja minä olen kutsunut kuivuuden maahan ja vuorille, viljalle, viinille ja öljylle, ja mitä vain maa tuottaa, ja ihmisille ja eläimille ja kaikelle kätten vaivannäölle.

Taivaasta ei tule kastetta se tarkoittaa sitä, että päällesi on asetettu katto, jonka läpi ei Jumalan siunaus pääse tulemaan ikään kuin kastelemaan maaperääsi. Ja koska kaste ei pääse kostuttamaan maata, ei maasi tuota satoa, josta sinä saisit syödä.

TVK eli Tinan vapaa käännös: Jos me emme anna panostamme seurakuntaan, palvelutyöhön eli Herran huoneeseen, rakennamme päällemme katon, josta Jumalan siunaus ei pääse läpi niin, että saisimme enemmän satoa, kaikkinaista hyvinvointia ja varallisuutta, hengen lahjoja, taivaallisia
siunauksia, joita voisimme jälleen jakaa enenevässä määrin eteenpäin Herran huoneen hyväksi.

Jos me annamme aina vain minimissämme eli sellaisia määriä itsestämme tai varoistamme, joka ei oikeasti vaadi meiltä mitään uhrauksia tai arkielämän poispantavia asioita, tiukkojakin valintoja.

Jos me olemme hengellisiä sohvaperunoita….. miksi Herra antaisi sinun profetian lahjasi toimia, jos et sitä koskaan käytä seurakuntasi, palvelutyösi hyväksi?

Miksi hän antaisi sinulle varallisuutta, jos et kuitenkaan uhraa varoistasi kuin minimimäärän tai et edes sitä?

Antamisen oppikoulussa…

Kun Herra, vuosia sitten, alkoi opettaa minua kylvämisen ja niittämisen laista, Hän ensimmäisenä opetti siitä, mitä on antaa niin että tuntuu. Siihen asti olin aina järkeillyt, ja antanut järkevästi - ylimäärästäni.

Mutta sen jälkeen olen aina antanut sen, mitä Herra kehottaa minua tekemään. Yksinhuoltajalle 500 euron uhraaminen oli todella tuntuvaa, mutta kun Herra niin kehottaa tekemään, pitää olla tottelevainen, koska jos emme mitään anna, ei Herra voi antaa parempaa tilalle. Joskus ”se parempaa” voi olla taloudellista hyvinvointia, joskus taas hengellistä hyvinvointia: viisautta,
ymmärrystä, neuvoa, voimaa, tietoa, totuutta ja Herran pelkoa. Me tarvitsemme näitä kaikkia vaeltaaksemme Hänen mielisuosiossaan.

Kansa pelkäsi Herraa ja teki parannusta…

Niin kuin kansa kuunteli Haggain kautta Jumalan sanoja ja teki parannusta, koska he pelkäsivät Herraa. Katsos… Jumalan tahto on siunata meitä, siunauksen esteenä voimme olla me itse, meidän asenteemme, joten ota pois se katto, jonka olet itsellesi asettanut ja panosta Herran huoneeseen.

Jos kansaa kehotettiin lähtemään vuorille hakemaan puita temppelinrakennusta varten (Haggai 1:8), jos vain kourallinen kansalaisia ja ylipapit olisivat olleet kuuliaisia, olisi heillä ollut hirmuinen urakka koota tarpeellinen määrä materiaalia Herran huonetta varten. Mutta kun kaikki kansa totteli, ja jokainen toi yhden tai ehkä kaksi puuta, saatiin rakennusmateriaali äkkiä kasaan, jolloin varsinainen rakennustyö pääsi nopeasti käyntiin.

Näin on myös meidän palvelutyömme ja sinun seurakuntasi kanssa. Jos uhraajia on vain kourallinen, on vaikeaa saada tarpeellinen rahamäärä lähetysmatkoja ja kuluja varten, mutta jos useampi ihminen, jotka Jumalan huonetta rakentaa, ja haluaa ottaa vastaan Jumalan siunauksia, antaisi yli järkeilynsä, niin tämä maailma olisi nopeasti evankelioitu.

Missä nyt mennään…

Olemme viime aikoina saaneet tuntea, mitä tapahtuu kun partnerit eivät enää tue. Meillä on partneri toisensa jälkeen pudonnut pois kelkasta. Kannattajia on meillä enää kolme. Kuukausittainen kannatus on pudonnut n.450 eurosta 120 euroon. Se on aika huima ja tuntuva pudotus.

Monet ovat puhuneet meille siitä, että tarvitsemme kannattajarenkaan, mutta kukaan puhujista ei ole alkanut tehdä asialle mitään. Tiedän, että Herra on vaikuttanut sen puheen ja ajatuksen, mutta mikä meitä ihmisiä estää tottelemasta? Sekö, että varoja kerätään meille eikä sinulle itsellesi?

Me lähdemme välittömästi kiertämään kun isän ja äidin asiat on valmiit. Useita kutsuja on sekä suomeen että ulkomaille, jotka odottavat vain aikaa oikeaa.

OK, sanot, että nyt on lama…. Tämä taloustilanne, tämä aika….

Näin sanoo media, mutta mitä sanoo raamattu?

Haggain kirjassa luvussa kaksi jakeet 6-9 puhutaan siitä, kuinka Jumala liikuttaa taivaat ja maan, meren ja kuivan .7 Ja minä liikutan kaikki pakanakansat, ja kaikkien pakanakansojen kalleudet tulevat, ja minä täytän tämän temppelin kunnialla, sanoo Herra Sebaot. 8 Minun on hopea, ja minun on kulta, sanoo Herra Sebaot. 9 Tämän temppelin myöhempi kunnia on oleva suurempi kuin aikaisempi, sanoo Herra Sebaot. Ja tässä paikassa minä annan vallita rauhan, sanoo Herra Sebaot.

Ensin asiat tapahtuvat hengellisesti ja sen jälkeen ne saavat myös ajallisen näkyvyytensä.

Ensin Herra liikuttaa taivaat ja maan… meren ja kuivan… Nyt on jo näkyvissä liikuttelun tulokset talouselämässä ja nämä talouselämän vaikutukset näkyvät kaikkialla maailmassa.

Vaikka me elämme maailmassa, me emme ole maailmasta. Sentähden meidän tulee pitää katseemme kirkkaana Jumalan sanassa ja sen lupauksissa. Koska katsos…. Herra sanoo että hän liikuttaa pakanakansat ja täyttää temppelin kunnialla. Tämä ravistelu tarvitaan, jotta Jumalallinen järjestys voi tulla ja saavutetaan meidän elämässämme, kansamme elämässä, kansakuntien elämässä.

Ensin vanhat perustukset pitää saada pois paikoiltaan, jotta uudet voidaan rakentaa. Uudet perustukset rakentuvat vanhurskaudelle ja oikeudelle. (Ps. 89:14 Vanhurskaus ja oikeus on sinun valtaistuimesi perustus, armo ja totuus käy sinun kasvojesi edellä).

Kun pidämme elämämme perustuksina vanhurskauden ja oikeuden, kulkee armo ja totuus mukanamme. Silloin emme tuijota median luomiin kauhukuviin taloudellisesta lamasta, emmekä elä pelosta menettää työpaikka tai toimeentulo, silloin meidän ei tarvitse ”juosta oman huoneemme hyväksi” ja koota itsellemme, vaan elämme taivaallisessa totuudessa Jumalan yliluonnollisesta
huolenpidosta.

Uhraamisen tuomat siunaukset…

Olemme saaneet monesti kuulla todistuksia siitä, mitä Jumala on tehnyt ihmisten elämässä, jotka ovat uhranneet palvelutyöhömme. Miten he ovat vastaanottaneet taloudellista siunausta, saaneet hengellisessä yhteisössä johtajan virkoja, kuinka heidän palvelutyönsä on alkanut ja kuinka heidän elämänsä ovat muuttuneet. Mutta kuinka nopeasti unohtuu se, että heidän uhrauksiensa tähden
Jumala on kyennyt heitä siunaamaan kokonaisvaltaisesti.

Monet ovat lakanneet, oman menestyksensä myötä, uhraamasta ja arvojärjestys on hiljalleen muuttunut. Ylpeys ja vääränlainen omanarvontunto ovat tulleet uhraavan mielen sijaan ja takaisin lipsuminen on tapahtunut. Silloin on hyvä miettiä, mikä meni vikaan. Tunnustaa syntinsä ja tehdä
parannus.

Parannuksen teko eli hengellinen ryhtiliike kuuluu jatkuvasti uskovan elämään. Siltä et voi välttyä eikä sinun kuulukaan.

Kysymys sinulle….

Oletko sinä ollut uskollinen Kuninkaalle? Oletko tehnyt sen, mitä Herra on sinulta pyytänyt, vaikka se olisi kukkarosi nyörien avaamista? Tai jonkin palvelutyön tukemista muullakin tavoin kuin taloudellisesti? Osallistutko sinä paikallisseurakunnassa palvelemiseen? Oletko osana jotakin palvelutyötä? Oletko käyttänyt 9/10 osasi oikein? Vai onko päälläsi katto, joka pidättää kasteen, Jumalan siunauksen?

Jeesuksen nimessä!


Bookmark and Share






counter free hit unique web


Tina Antamo
29.08.2009




Pienempään ja hieman suurempaankin nälkään... 14.12.2011
Avioliiton pieni ohjekirja 13.12.2011
Syytöksestä anteeksiantamukseen ja yhä vaan kasvavaan uskossa vaeltamiseen 06.08.2011
Mitä Raamattu kertoo meille Jeesuksen syntymän ajankohdasta? 26.12.2010
Älä luota silmiisi ja korviisi 25.12.2010
Itsemurha, lopullinen ratkaisuko? Mitä raamattu sanoo itsemurhasta? 28.05.2010
Välähdyksiä Taivaasta / Flashes from Heaven 14.12.2009
Välähdyksiä Taivaasta / Flashes from Heaven 02.11.2009
Masennus on sairaus 26.10.2009
Flashes from Heaven / Välähdyksiä Taivaasta 29.08.2009
Älä sido puivan härän suuta 03.06.2009
Flashes from Heaven / Välähdyksiä Taivaasta 14.04.2009
Flashes from Heaven / Välähdyksiä Taivaasta 05.03.2009
Flashes from Heaven / Välähdyksiä Taivaasta 08.02.2009
Vuosi 2009 08.01.2009
Välähdyksiä Taivaasta / Flashes from Heaven 07.01.2009
Raamattu läpi vuodessa - Lukusuunnitelma 01.01.2009
Välähdyksiä Taivaasta / Flashes from Heaven 10.12.2008
Välähdyksiä Taivaasta / Flashes from Heaven 21.11.2008
Välähdyksiä Taivaasta / Flashes from Heaven 10.10.2008
Palvelija nimeltä raha. 16.09.2008
Välähdyksiä Taivaasta / Flashes from Heaven 13.09.2008
Juoruilu, Panettelu ja Parjaus on synti! 20.08.2008
Välähdyksiä Taivaasta / Flashes from Heaven 11.08.2008
Välähdyksiä Taivaasta/Flashes from Heaven 12.07.2008
Anna Herralle parhaimpasi ja kaikkein kalleimpasi! 15.06.2008
Välähdyksiä Taivaasta/Flashes from Heaven 04.06.2008
Ehtoollinen 27.05.2008
Ahneus 20.05.2008
8 asiaa, jotka eivät tuo pelastusta sielullesi 14.05.2008
Välähdyksiä Taivaasta / Flashes from Heaven 06.05.2008
Mitä Rakkaus on? 02.05.2008
Välähdyksiä Taivaasta / Flashes from Heaven 27.04.2008
Jumalan läsnäolon ilmestyminen – Osa 2 07.04.2008
Jumalan läsnäolon ilmestyminen – Osa1 06.04.2008
Puolisolla on väliä 30.03.2008
Välähdyksiä Taivaasta / Flashes from Heaven 19.03.2008
Jumalan Sota-asu 05.03.2008
Opetuslasten tekeminen 26.02.2008
Välähdyksiä Taivaasta / Flashes from Heaven 13.02.2008
Miksi Jeesus valitsi apostoleiksi miehiä? 06.02.2008
Profetaalinen sana vuodelle 2008 09.01.2008
Välähdyksiä Taivaasta / Flashes from Heaven 08.01.2008